10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie w 2020 roku

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Czyli tak zwany growth „hack” – jest to proces szybkich eksperymentów, w różnych kanałach marketingowych, dzięki którym zauważamy znaczący wzrost zasięgów i statystyk, to już od Ciebie zależy które wybierzesz i które będą działać najlepiej. Zaczynamy!

Kontent jest ważny.
Dlatego znajduje się na pierwszym miejscu. Ta rada może wydawać się błaha, ale serio. Bez kontentu nie dasz rady się przebić. Nie ważne jak świetne zdjęcia będziesz mieć, to i tak nikt ich nie zobaczy. Czy wiesz, że instagram sprawdza ile uwagi przykuło dane zdjęcie i dany opis? Oczywiście czym więcej – tym lepiej.

Postaraj się dawać wartość dodaną dla osób zainteresowanych Twoim kontem. W moim przypadku na koncie @FotografJedzenia, nie wstawiam samych fotek żarcia, ale do każdego zdjęcia dodaję przepis. Dzięki temu osoba która zainteresuje się fotografią, skupi się na przepisie i być może go dodatkowo zapisze na swoim instagramie. (o zapisach później).

Nie udostępniaj tylko ładnych fotek, daj wartość dodaną.

Systematyczność.
Druga najważniejsza czynność którą musisz wykonywać, aby zhakować zasięgi na instagramie. Bez systematyczności na początku kariery, nie osiągniesz wielkich liczb. Ustal z góry co jaki czas chcesz publikować posty na instagramie. Chociaż na początku na pewno nie polecam więcej niż jeden post dziennie. Algorytm może uznać Twoje konto za spam, a tego nie chcesz.

Złotym środkiem są posty co drugi dzień, po pierwsze nie wystrzelasz się zbyt szybko z dobrego kontentu, a po drugie dasz odpocząć swoim obserwującym od codziennych postów. Może to się przełożyć na dużą większą aktywność, dodatkowe udostępnienia i komentarze.

Postaraj się z góry wyznaczyć konkretną godzinę (lub przedział czasowy) na publikację swoich treści. Sprawdź w statystykach konta (dostępne dla kont biznesowych i kont twórcy) kiedy jest najwięcej twoich obserwujących online. U mnie na przykład jest to około 16-17. Gdy wyznaczysz te dwie powyższe wartości, tzn co ile dni nowy post i o której nowy post, to informuj o tym swoich odbiorców. Wstawiaj instastory, przypominaj, wchodź w interakcję z swoimi obserwatorami. 

niech wszyscy dowiedzą się, kiedy będzie nowy post.

Hashtagi.
To najważniejsza rzecz na instagramie. To dzięki nim algorytm wie co znajduje się na zdjęciu i komu je pokazać. Opis, tekst alternatywny czy rozpoznawanie zdjęcia to rzeczy poboczne. Jest kilka fajnych sposobów na skompletowanie działającej listy tagów. Musisz się przygotować na pot i łzy. Będzie naprawdę trudno. Być może odpowiednie hashtagi uda Ci się znaleźć po miesiącu, a być może uda Ci się za pierwszym razem. Wszystko to loteria, wszystko to algorytm.

Sam listy hashtagów tworzę w następujące sposoby (czasami używam jednego sposobu, czasem wszystkich na raz, musisz nauczyć się „czuć” tagi). Pamiętaj aby przygotować sobie kilka list. Pod żadnym pozorem nie wklejaj tych samych hashtagów pod dziesiątki zdjęć. Musisz je co jakiś czas zmieniać, a najlepiej stosować naprzemiennie.

  • Wyszukuj hashtagi we wpisach podobnych do Twojego
  • Użyj wyszukiwarko/generatora hashtagów typu All Hashtag lub top-hashtag
  • Spróbuj samemu ułożyć listę hashtagów według poniższych wytycznych.
  • Ewentualnie umów się do mnie na konsultacje, a przygotuję dla Twojego profilu 5 dedykowanych list hashtagów - oczywiście specjalnie dla ciebie (kontakt@sizowski.pl)

Dodatkowo mam dla Ciebie trzy wytyczne jak tworzyć listy hashtagów, stosuj się do nich, a być może osiągniesz sukces.

  • 10 mniejszych hashtagów, lokalnych najlepiej po Polsku (od 10 000 do 50 000 postów)
  • 10 hashtagów średniej wielkości, tematycznych, jeśli są - to pół na pół polskie/angielskie (od 50 000 do 200 000 postów)
  • 10 dużych hashtagów, angielskich (powyżej 200 000 postów)

Konkursy. 
Dobrze rozplanowany konkurs na małym początkującym koncie, może przynieść ogromne efekty. Spraw aby Twój konkurs zadziałał jak śnieżna kula spadająca ze zbocza. Pozwól mu aby rozwinął się organicznie. Tylko pewnie zastanawiasz się co może być nagrodą… Już Ci tłumaczę! Wszystko! 

Naprawdę. Wiadomo, że wszystko zależy od branży. Może to być darmowa usługa u Ciebie (paznokcie, fryzują, makijaż, czy chociażby sesja zdjęciowa) albo może to być produkt z Twojego sklepu. Natomiast jeśli jesteś influencerem, masz swoich fanów, możesz im zaproponować chociażby kolację z Tobą i jakiś drobny upominek. To serio działa. 

Bez względu na to jaki konkurs robisz, to wymagaj przynajmniej połowy z następujących czynności:

  • Obserwacja na twoim koncie
  • Polubienia postu (lub polubienie x ostatnich zdjęć)
  • Skomentowanie postu ( lub skomentowanie x ostatnich zdjęć)
  • Otagowanie w komentarzach znajomego
  • Udostepnienie konkursu w instastory

Dodatkowy pomysł na przeprowadzenie konkursu znajdziesz w darmowym e-booku dostępnym na końcu tego artykułu. Jest to tak zwana pętla instagramowa, dzięki której w prosty i bardzo łatwy sposób zdobędziesz kilkaset obserwacji na kilku kontach jednocześnie.

CTA. 
Czyli wezwanie do działania, z angielskiego Call To Action. Śmiało używaj tego na instagramie. W opisie zdjęcia, na instastory, czy w opisie profilu (bio). Według mnie, każde opublikowane zdjęcie powinno zawierać wyraźne wezwanie do działania. Dzięki temu i punkowi numer jeden (kontent) twoje zdjęcia będą częściej lajkowane/komentowane. Poniżej zamieszczam kilka przykładowych i najbardziej popularnych CTA na instagramie:

  • Prośba o polubienie posta
  • Otagowanie znajomego
  • Komentarz
  • Odpowiedź na pytanie
  • Jak podoba Ci się zdjęcie?
  • Wpadnij do mnie na profil (instastory)
  • Kliknij w link poniżej (bio)

Planuj. 
Zaplanuj swoje posty na minimum 30 dni do przodu. Jeśli dodajesz zdjęcie co drugi dzień, to tylko 15 fotek. Nie ważne w jakiej branży, bez problemu zrobisz je w ciągu maksymalnie dwóch dni. Trzeci dzień poświęć na planowanie, układanie feed’u i pisanie opisów. Trzy dni pracy, a masz „spokój duszy” na 30 dni. Zapłać tą cenę. Wtedy na pewno będziesz wstawiać systematycznie, dzięki czemu przyzwyczaisz swoich obserwujących do Twojej osoby. Osobiście używam do tego aplikacji mobilnej Preview, szukałem rozwiązania idealnego, preview jest jemu najbliższe. 

Tylko teraz. Specjalnie dla Ciebie, przygotowałem dodatkowych 6 porad na temat zhakowania algorytmu. W krótkim 9 stronicowym ebooku poruszyłem między innymi te tematy:

  • Jak wykorzystać tekst alternatywny - czyli kolejne miejsce na darmowe i dodatkowe "hashtagi".
  • Zrozum jak działa algorytm - czyli 6 czynników wpływających na to, że Twoje zdjęcie znajdzie się w top hashtagach.
  • Instastory jako Twoja najlepsza przyjaciółka.
  • Prywatne konto - co Ci da i czy to w ogóle ma sens?
  • Konkurs w formie pętli instagramowej -  Ciekawy i innowacyjny sposób na zdobycie setek obserwacji. 
  • Shadow ban i zakazane tematy - Papierosy, alkohol, sensualność.

Aby otrzymać bezpłatnego ebooka na powyższe tematy, wystarczy że podasz poniżej swojego maila. Obiecuję wysyłać tylko wartościowe treści, m.in. na temat instagrama i zwiększania statystyk, warto.

Dzięki wielkie za odwiedziny, jak temat Cię zainteresował, możesz wpaść na moje pozostałe social media, gdzie dzielę się wiedzą na tematy ogólnie marketingowe.
Mój instagram, Mój facebook, Mój Youtube

12 Responses

  1. W przypadku już istniejącego instagrama – chciałabym zacząć od nowa z lepszym contentem, pilnować systematyczności. Zamierzam na tym, który mam, usunąć wszystkie zdjęcia i dodawać od początku… Ale może to nic nie da i byłoby lepiej założyć całkowicie nowe konto?

    1. Wszystko zależy od tego jakie masz liczby na starym koncie, zapraszam do mnie na konsultacje, przeprowadzę audyt konta i wtedy wybierzemy najlepsze rozwiązanie 🙂 Tak bez nicków, statystyk, to można wróżyć jak z fusów. Napisz: kontakt@sizowski.pl

  2. Hej. Przeczytałam. Sporo ciekawych informacji przekazałeś tym postem, ale jest jedno ale! Naprawdę naprawdę piszemy łącznie.

    1. Cześć Olga! Wiem wiem! Artykuł miał nigdy nie ujrzeć światła dziennego, to były bardziej moje notatki. Stąd tych kilka błędów za które naprawdę przepraszam <3 Po obiedzie poprawię <3!

    1. Cześć Julka, wszystko zależy od zakresu audytu. Ceny zaczynają się od 99 zł netto (wystawiam faktury vat 23%). Napisz na maila, wtedy będę mógł przygotować dla Ciebie ofertę. mail: kontakt@sizowski.pl

    1. Cześć Grzegorz! Nie ma problemu! Właśnie piszę kolejny artykuł, tym razem na temat pomysłów na wykorzystanie w naszej branży – instastory. Zapisz się do newslettera. Jak wpis będzie gotowy, to Ci podeśle 🙂

    1. Cześć, koszt audytu zaczyna sie od 99 zł netto. Jak jesteś zainteresowany i chcesz zaczerpnąć więcej informacji, podeślij mi swój nick instagrama na maila: kontakt@sizowski.pl, wtedy przygotuję Ci wycenę.

    1. Cześć! Nie widziałem nigdzie, w polskich artykułach o instagramie, aby były poruszane następujące tematy: tekst alternatywny (wprowadzony kilka miesięcy temu), zapisywanie zdjęć, informacje o prywatnym koncie, czy o konkursach w formie pętli instagramowej. Jeśli się mylę, to podeślij jakieś linki 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cześć! Mam dla Ciebie darmowego, 9 stronicowego, ebooka na temat Growth Hackingu algorytmu na instagramie. Jeśli chcesz poznać 6 przydatnych technik do zwiększania zasięgu na insta, podaj swojego maila, a już za chwilkę wyślę Ci za darmo ebooka.